Monday, August 31, 2009

lembu oh lembu...

salamzz..tajuk ni mcm pelik ckit kn??huhuhu..smalam ada 2 kes yg mmg aku xkn dpt lupakan..semasa dlm prjalanan dr KB ke KT smlam lbh kurg dlm pkul 10.30 mlm,aku ngah drive..kazen aku ada kt seat blakang n adk aku kt dpan..sedang khusyuk drive scara tb2 je trnmpk "something" trbaring kt atas jlan..n ms tu dh mmg xsmpt nk ngelak dh cz dh dkat sgt n "BUMP" kete aku trlompat angkara "something" itu..aku br je wt alignment tayar kete aku..xpasal2 aku kna g wt lg skali..n "something" itu adalah LEMBU...anak LEMBU...kejadian pertama ni brlaku kt pasir puteh..aku igtkan kejadian tu yg 1st n yg last..rupe2nya aku silap..sebaik saje aku melepasi kawasan Pejabat Agama Besut,aku tgk kawanan LEMBU berlari2 melintas jln..aku dh mula takut cz xdpt aku bayangkan sekiranya kete aku trlanggar LEMBU2 itu,cmfirm kete aku akn trsadai di bahu jalan cz intercooler aku yg pastinya xkn dpt menahan kekerasan n kepejalan LEMBU itu..lantas aku memberhentikan kete aku..aku igtkn dh selamat..namun aku lupa yg LEMBU tetap LEMBU n adalah LEMBU..ada sekor LEMBU tu br je melintas dpn kete aku n kmudian scara tiba2 ia berpatah semula ke jalan dr arah yg ia dtg n kemudian ia berlari2 dgn laju n "BUMP"...LEMBU itu telah melanggar kete aku huwaaaaaa....jahat btul beliau (merujuk kepada haiwan yg brnama LEMBU itu)..n aku terdiam n trkejut..aku trus kuar dr kete aku n dlm kepala aku hnya 1 yg aku igt..MY INTERCOOLER...jgn la bnda alah ni pecah..beliau sgt mahal utk dibeli huhuhu..lpas brdoa lbh kurg aku kuatkn smangat utk tgk bhagian hdapan kete aku n hati aku dh btul2 kuat utk menerima sebarang kenyataan..akhirnya...ALHAMDULILLAH!!!hnya tu yg aku mmpu lafazkan cz MY INTERCOOLER lgsung xrosak..no plat aku je yg agak senget n kehilangan skru manakala bumper aku plak trcabut ckit dr posisi asal..nsib baik aku menggunakan bumper original Daihatsu Mira..kalau aku pakai yg asal kancil cmfrm kete aku akn bergerak tanpa bumper semalam huhuhu..tahan jugak barang Jepun ni..aku harap ini perkara yg last trjadi kt kete aku..jgn la ada ape2 lg yg sengaja ataupn tidak melanggar kete aku..xsggup aku tgk kete kesayangan aku ni dicium oleh "mereka" yg tidak sepatutnya...

3 comments:

Anonymous said...

huhuhuhuh...bila mula2 baca..sy kesiankan kat anak lembu yg tidak brdosa..sy ni kn pencinta binatang2..sy teringat ngan kucing sy..kereta mazda ku naik atas kucing kesyanganku..uwaaaaa..tk snggup ku nk truskan cite lg..tp akhirannya..he died...ok..brbalik kete naik atas anak lembu td...ooo..rupanya lembu dh mati..tkpe laaa..tp bila semakin sy baca smpai habis..kelakar lak ekk..sbb pandai plak lembu yg sekor tu patah balik dn trus menghentam kete turbo hazal...huhuhuh...kali ni sian plak kt intercooler ekk..tp nasib baik tk rosak yee..alhamdulillah..tp sy rse mngkin lembu tu nk balas dendam kot sbb kete turbo hazal dh naik atas badan kwn dia..hihihihihi...

-Pencinta kucing-

aza_idyllix said...

hahaha bgus la pencinta kucing ni hahaha

aiShah_sOfeaTJ@katoJie said...

salam.. ya Rabbi.. berdebar jah ingatkan ade pape terjadi kat hazal.. syukur hazal x pape..

uwaa... take care tau!