Monday, May 19, 2008

Hari Yang Mengembirakan aku...

Salamzzz...huh lama x menaip kt cni huhuhu...ermm semalam telah berlaku peristiwa yang xbest n yg best kt aku...kdg2 sayuu piluu n sedih pn ada gakk..terharu tu dh mmg xterkawal ehehe...pelik je dengar kn???emm sebenarnya smlam aku g kdai mtr mencari2 mtr yg agak2 mampu dibeli..br dk 5 mnit kt kdai tu,tgk2 je kt mtr, HELMET mmbr aku yg dia br beli dh ilang..Harun punye penyamun...dh la curi tu x minx izin..Xpsal2 aku kene ganti wlpn mmbr aku xminx gnti..terbang RM40 xpsal2 huhuhu...tp xpe, rezeki dia murah kot smlam huhuhu (merujuk kpd pencuri)...then lpas jmp mtr yg berkenan dhati,aku call abg aku..dia dtg bwk dokumen2 utk beli mtr..aku gtau dia aku nk mtr yg 0 downpayment tp dia xbg cz dia xnak aku ssah nnti..mtr tu RM5800 tp klu amik yg 0 downpayment,hrga mtr cecah RM9800...huh cekik leher!!!Aku dh happy time tu cz akn dpt mtr baru..tp yg aku btl2 terharu biler abg aku ckp "aku bg seribu utk downpayment ,nnti ko agak2 ada sen n mampu byar bru ko byar...aku xpkai pn duit ni skg..." aku rs mcm errrr!!!!brooo...nape la baik sgt???dlm ms yg sama aku terharu giler ngn pengorbanan abg aku ni...dh la sblum tu aku pow duit dia cz duit aku dh ciput gara2 helmet kene curik...tb2 dia kuar duit plak utk byar mtr...huh untg sape dpt bro mcm ni...yg pasti Kak Wanie yg akn dpt eheheee...sewa umh aku pn der yg sponsor...aku xtau cmne nk blas budi baik abg aku ni...skrg aku hnya mmpu berdoa smga dia bhagia dunia akhirat n ni la yg aku slalu minx stiap x lpas slat...aku harap,aku akn dpt keje scpt mgkin/sbaik je aku hba prktikal..aku nk blas sgla budi baik abg aku..parents aku..n sape2 yg pnah tlg aku..aku xkn lupakan jasa2 insan yg pnah tlg aku..aku akn blas smula jasa2 mreka bile aku dh mmpu..ku doakn smga ALLH mrahmati insan2 ini terutamanya abg Hazar, Wan n Ummie aku yg bnyak bersusah payah melayan karenah aku...hnya ALLAH yg dpt balas jasa kalian...
Peace No War ;)

1 comment:

Kumbe Male said...

Salam,

Baguh la tu, ingat sokmo la ore hok buak baik kkito terutamonyo kluarga hok meme saye ko kito....kito patut bersyukur sbb ado kluargo hok saye kito berbanding denge ore2 hok kluargo pon tok caroo...Harak2 depe ari nati kito bulih balah jaso mreko...

Untuk Yi:

"Lupakan kesalahan orang pada kita tetapi sentiasalah ingat kesalahan kita pada orang lain. Ingatlah jasa orang pada kita tapi lupakanlah jasa kita pada orang lain."